054-251-5667

חלוקת רכוש בגירושין

במסגרת הליך הגירושין ישנם מספר נושאים שעל הזוג המתגרש להסדיר ביניהם. למשל תשלומי מזונות, הסדרי משמורת על הילדים וכמובן חלוקת רכוש בגירושין, מה שעשוי ליצור מחלוקת. הרכוש שלנו הוא סמל לעמלנו וכן עשוי להיות בעל ערך רגשי עבורנו. לכן, כדאי לבני הזוג לשים את הרגש בצד והתייחס להיבט המשפטי של חלוקת הרכוש.

כיצד נערכת חלוקת רכוש בגירושין?

במסגרת ההליך, על בני הזוג להכריע לגבי חלוקת הרכוש המשותף, אותו צברו במהלך חייהם המשותפים. בדרך כלל, בני הזוג חלקו רכוש כגון דירת מגורים, רכבים, קופות גמל, חסכונות ולעיתים אף עסקים משותפים, כל זאת במסגרת התא המשפחתי אשר הקימו יחדיו. כאמור, חלוקת רכוש בגירושין נוגעת לרכוש המשותף שצברו בני הזוג, אך לרוב הגיעו בני הזוג למעמד הנישואין כאשר יש ברשותם רכוש אישי שצברו במהלך חייהם עד לתקופת הנישואין, ולכאורה אין לבן או בת הזוג נגיעה לאותו רכוש אישי. הסוגייה מוסדרת ב"חוק יחסי ממון, התשל"ג-1973". החוק קובע מהי ברירת המחדל בחלוקת הרכוש. בחוק נקבע שהמצב המשפטי ב"פקיעת נישואין", הוא שכלל הנכסים יחולקו שווה בשווה, כלומר מחלקים חצי-חצי בין בני הזוג. הרכוש המשותף שעליו מדבר החוק הינו כל רכוש גשמי או רוחני, כגון דירה, רכב ואף מוניטין עסקי.

האם תמיד הרכוש יחולק שווה בשווה?

אמנם, ישנם נכסים המוחרגים במסגרת החוק, כגון קצבאות זקנה ונכות, רכוש שקיבל אחד מבני הזוג לפני הנישואין, או נכס אותו קיבל בן או בת הזוג בירושה או במתנה במהלך תקופת הנישואין. אך כמובן שישנה גם האפשרות שבני הזוג הסכימו בכתב על רכוש מסוים שלא יחולק באופן שווה ביניהם, מה שמכונה "הסכם ממון". במקרה שמתקיימות נסיבות מיוחדות ולבקשת אחד מבני הזוג, רשאי בית המשפט לקבוע שהחלוקה לא תעשה שווה בשווה, אלא באופן אחר שימצא לנכון. במקרה זה עליו לשקול גם נכסים עתידיים וכושר השתכרות עתידי לבני הזוג. משרד עו"ד SBL-law, זמין לפניות בנושא חלוקת רכוש בגירושין וכן עניינים משפטיים נוספים באמצעות פנייה באתר. לייעוץ ראשוני ניתן להשאיר פרטים באתר.

חלוקת רכוש בין בני זוג

במסגרת הליך הגירושין, ישנם כמה נושאים שעל הזוג המתגרש להסדיר ביניהם. למשל תשלומי דמי מזונות, הסדרי משמורת על הילדים וכמובן חלוקת רכוש בין בני זוג, מה שעשוי ליצור מחלוקת. הרכוש שלנו הוא סמל לעמלנו וכן עשוי להיות בעל ערך סנטימנטלי בעבורנו. לכן, כדאי לבני הזוג לשים את הרגש בצד והתייחס להיבט המשפטי של חלוקת הרכוש.

כיצד נערכת חלוקת רכוש בין בני זוג במסגרת הליך הגירושין?

במסגרת הגירושין, על בני הזוג לקבל החלטות לגבי הרכוש המשותף אותו צברו בחייהם המשותפים. בדרך כלל בני הזוג חלקו רכוש כגון דירה, רכב ואף מוניטין עסקי, כל זאת במסגרת התא המשפחתי שהקימו יחדיו. כאמור, חלוקת רכוש בין בני זוג נוגעת לרכוש המשותף שצברו, אך לרוב הגיעו בני הזוג למעמד הנישואין כאשר יש ברשות כל צד רכוש אישי שצברו במהלך חייהם עד לתקופת הנישואין, ולכאורה אין לבן או בת הזוג נגיעה לאותו רכוש אישי. הסוגייה מוסדרת ב"חוק יחסי ממון, התשל"ג-1973". אותו חוק קובע מהי ברירת המחדל בחלוקת הרכוש. בחוק נקבע שהמצב המשפטי בעת "פקיעת נישואין", הוא שכל הנכסים יחולקו שווה בשווה, כלומר מחלקים חצי-חצי בין בני הזוג. הרכוש המשותף שאליו מתייחס החוק הינו כל רכוש פיזי או רוחני אשר בחזקתם.

האם תמיד הרכוש יחולק בצורה שוויונית?

ישנם נכסים שמוחרגים במסגרת החוק, כגון קצבאות זקנה ונכות, רכוש של אחד מבני הזוג לפני הנישואין, או נכס אותו קיבל בן הזוג בירושה או במתנה במהלך תקופת הנישואין. אך כמובן שישנה גם האפשרות שבני הזוג הסכימו בכתב על רכוש מסוים שלא יחולק שווה בשווה, מה שמכונה "הסכם ממון". במקרה שמתקיימות נסיבות מיוחדות ולבקשת אחד מבני הזוג, רשאי בית המשפט לקבוע שהחלוקה לא תעשה שווה בשווה, אלא באופן אחר שימצא לנכון. במקרה זה עליו לשקול גם נכסים עתידיים ורמת הכנסה עתידית לבני הזוג. משרד עו"ד SBL-law, זמין לפניות בנושא חלוקת רכוש בין בני זוג וכן עניינים משפטיים נוספים באמצעות פנייה באתר. לייעוץ ראשוני ניתן להשאיר פרטים באתר.

חלוקת רכוש בגירושין עם ילדים

במסגרת הליך הגירושין ישנם מספר נושאים שעל הזוג המתגרש להסדיר כגון מזונות, משמורת על הילדים וכמובן חלוקת רכוש, מה שעשוי ליצור מחלוקות. הרכוש שלנו הוא סמל לעמלנו וכן עשוי להיות בעל ערך רגשי עבורנו. לכן, בעת חלוקת רכוש בגירושין עם ילדים, כדאי לבני הזוג לשים את הרגש בצד.

כיצד נערכת חלוקת רכוש בגירושין עם ילדים?

על בני הזוג להכריע לגבי חלוקת הרכוש המשותף, אותו צברו בחייהם המשותפים. בדרך כלל, בני הזוג חלקו רכוש כגון דירה, רכב, קופות גמל, חסכונות ולעיתים אף עסקים משותפים, כל זאת במסגרת התא המשפחתי אשר הקימו יחדיו. כאמור, חלוקת רכוש בגירושין עם ילדים נוגעת לרכוש המשותף שצברו בני הזוג, אך לרוב הגיעו בני הזוג למעמד הנישואין כאשר יש ברשותם רכוש אישי שצברו במהלך חייהם עד לתקופת הנישואין, ולכאורה אין לבן או בת הזוג נגיעה לאותו רכוש אישי. הסוגייה מוסדרת ב"חוק יחסי ממון, התשל"ג-1973". החוק קובע מהי ברירת המחדל בחלוקת הרכוש. בחוק נקבע שהמצב המשפטי ב"פקיעת נישואין", הוא שכלל הנכסים יחולקו שווה בשווה, כלומר מחלקים חצי-חצי בין בני הזוג. הרכוש המשותף שעליו מדבר החוק הינו כל רכוש גשמי או רוחני, כגון דירה, רכב ואף מוניטין עסקי.

האם תמיד הרכוש יחולק שווה בשווה?

אמנם, ישנם נכסים המוחרגים במסגרת החוק, כגון קצבאות זקנה ונכות, רכוש שקיבל אחד מבני הזוג לפני הנישואין, או נכס אותו קיבל בן או בת הזוג בירושה או במתנה במהלך תקופת הנישואין. אך כמובן שישנה גם האפשרות שבני הזוג הסכימו בכתב על רכוש מסוים שלא יחולק באופן שווה ביניהם, מה שמכונה "הסכם ממון". במקרה שמתקיימות נסיבות מיוחדות ולבקשת אחד מבני הזוג, רשאי בית המשפט לקבוע שהחלוקה לא תעשה שווה בשווה, אלא באופן אחר שימצא לנכון. במקרה זה עליו לשקול גם נכסים עתידיים וכושר השתכרות עתידי לבני הזוג. משרד עו"ד SBL-law, זמין לפניות בנושא חלוקת רכוש בגירושין עם ילדים וכן עניינים משפטיים נוספים באמצעות פנייה באתר. לייעוץ ראשוני ניתן להשאיר פרטים באתר.

גירושין חלוקת רכוש

במסגרת הליך גירושין חלוקת רכוש הינה אחד ממספר נושאים שעל הזוג המתגרש להסדיר ביניהם, למשל תשלומי מזונות, הסדרי משמורת על הילדים וכדומה, מה שעשוי להוביל למחלוקות בין בני הזוג. הרכוש שלנו הוא סמל לעבודתנו במהלך השנים וכן בעל ערך רגשי עבורנו. כדאי לבני הזוג לשים את הרגש בצד והתייחס להיבט המשפטי של חלוקת הרכוש.

כיצד נערכת בהליך גירושין חלוקת רכוש?

במסגרת הגירושין, על בני הזוג להכריע לגבי הרכוש המשותף אותו צברו בחייהם המשותפים. בדרך כלל בני הזוג חלקו רכוש כמו חסכון בבנק, רכב ואף מוניטין עסקי, כל זאת במסגרת התא המשפחתי אשר הקימו יחדיו. כאמור, בהליך גירושין חלוקת רכוש בין בני זוג נוגעת לרכוש המשותף שצברו במהלך תקופתם המשותפת, אך לרוב הגיעו בני הזוג למעמד הנישואין כאשר יש ברשותם רכוש אישי שצברו במהלך חייהם עד לנישואין, ולכאורה אין לבן הזוג השני נגיעה לאותו רכוש אישי. הסוגייה מוסדרת ב"חוק יחסי ממון, התשל"ג-1973". החוק קובע מה ברירת המחדל בחלוקת הרכוש. בחוק נקבע שהמצב המשפטי ב"פקיעת נישואין", הוא שכלל הנכסים יחולקו באופן שווה, כלומר מחלקים חצי-חצי בין בני הזוג. הרכוש המשותף שעליו מדבר החוק הינו כל רכוש גשמי או רוחני שברשותם.

האם תמיד הרכוש המשותף יחולק שווה בשווה בין בני הזוג?

אמנם, ישנם נכסים המוחרגים במסגרת חוק זה, כמו קצבת זקנה ונכות, רכוש שקיבל בן או בת הזוג לפני הנישואין, או נכס אותו קיבל בן או בת הזוג בירושה או במתנה במהלך הנישואין. אך כמובן שישנה גם האפשרות שבני הזוג הסכימו בכתב על רכוש מסוים שלא יחולק באופן שווה ביניהם, מה שמכונה "הסכם ממון". במקרה שמתקיימות נסיבות מיוחדות, ולבקשת אחד מבני הזוג, רשאי השופט לקבוע שהחלוקה לא תעשה שווה בשווה, אלא באופן אחר שימצא לנכון. במקרה זה עליו לשקול גם נכסים עתידיים וכושר השתכרות עתידי לבני הזוג. משרד עו"ד SBL-law, זמין לפניות בנושא הליך גירושין חלוקת רכוש וכן עניינים משפטיים נוספים באמצעות פנייה באתר. לייעוץ ראשוני ניתן להשאיר פרטים באתר.