054-251-5667

עורך דין רבני

עורך דין רבני או יותר נכון טוען רבני, כפי שהוא נקרא בשפה המקצועית, הוא מייצג בהליכים הקשורים בתחומי דיני המשפחה בישראל. לאחרונה, ניכר כי ישנם יותר ויותר זוגות ואנשים פרטיים המעדיפים לשכור את שירותו, מאשר להיעזר בעורך דין שאינו בקיא בתחום דיני המשפחה בדגש על ההתדיינות בבית הדין הרבני, אשר פעמים רבות ההליך המשפטי מגיע לשם, ולא לבית משפט לענייני משפחה. ההבדל המרכזי בין שניהם הוא שעורך דין סטנדרטי מן השורה, למד במשך שנים רבות מגוון של תחומי משפט שונים, ביניהם משפט חוקתי, משפט פלילי, דיני מיסים, דיני חברות וכדומה. כל זאת בזמן שהטוען הרבני התמקצע בפרט בתחום דיני המשפחה, זאת עקב המיקוד שלו בהתדיינויות השונות בבית הדין הרבני.

באילו סוגיות משפטיות יכול לסייע לי עורך דין רבני?

עורך דין רבני יכול כאמור לסייע לי במגוון רחב של נושאים משפטים אשר עשויים לעלות במסגרת ההליך. בתחום דיני המשפחה בישראל נכללות סוגיות משפטיות רבות, ביניהן הליך הגירושין הכולל בתוכו חלוקת רכוש משותף, הסדר משמורת וכן תשלומי דמי מזונות לבן או בת הזוג. בנוסף, ישנם תחומים נוספים בדיני המשפחה שעשויים להתגלגל לפתחו של בית המשפט הרבני, ואז כישוריו של עורך הדין הרבני יבואו לידי ביטוי בשנית. נושאים אלו הינם כל הסוגיות הקשורות למוות של יקר או בן משפחה, כגון צוואות ירושות.

התחיל דיון בבית הדין הרבני שאני צד בו, למי אני פונה?

כפי שאמרנו, אין מספר רב של טוענים רבניים, שכן מרבית עורכי הדין בישראל, אף עם עוסקים בדיני המשפחה, אין ממוקצעים כמו עורך דין רבני ותיק ומנוסה. מכיוון שמדובר בתחומים משפטיים כגון גירושין, שעשויים להיות רגישים ביותר בעבור כל אחד ואחת מאיתנו, חשוב לפנות לעורך דין שתסמכו עליו. שכן הוא יעזור לכם בנושאים אישיים מאוד, אשר מתבטאים בסוגיות המשפטיות השונות בתחום דיני המשפחה שנדונות בבית הדין הרבני. עורך דין רבני תוכלו למצוא במשרד עו"ד SBL-law, זמין לפניות בכל הנוגע לדיני המשפחה וכן עניינים משפטיים אחרים באמצעות פנייה באתר האינטרנט. לייעוץ ראשוני ניתן להשאיר פרטים באתר.

במסגרת גירושין חלוקת רכוש הוא אחד ממספר נושאים שעל הזוג המתגרש להסדיר ביניהם, למשל תשלומי מזונות, הסדרי משמורת על הילדים וכו', מה שעשוי להוביל למחלוקות בין בני הזוג.

הרכוש שלנו הוא סמל לעבודתנו במהלך השנים וכן בעל ערך רגשי עבורנו. כדאי לבני הזוג לשים את הרגש בצד והתייחס להיבט המשפטי של חלוקת רכוש בגירושין בית דין רבני.

כיצד נערכת חלוקת רכוש בגירושין בית דין רבני?

במסגרת הגירושין, על בני הזוג להכריע לגבי הרכוש המשותף אותו צברו בחייהם המשותפים. בדרך כלל בני הזוג חלקו רכוש כמו חסכון בבנק, רכב ואף מוניטין עסקי, כל זאת במסגרת התא המשפחתי אשר הקימו יחדיו. כאמור, בחלוקת רכוש בגירושין בית דין רבני הוא אחד מהגורמים שעשויים להכריע בחלק מהנושאים שבנידון, למשל תשלום דמי המזונות. לרוב בני הזוג מגיעים למעמד הנישואין כשברשותם רכוש אישי שצברו במהלך חייהם עד לנישואין, ולכאורה אין לבן הזוג השני נגיעה לאותו רכוש אישי. חוק יחסי ממון, קובע מה ברירת המחדל בחלוקת הרכוש. בחוק נקבע שהמצב המשפטי ב"פקיעת נישואין", הוא שכלל הנכסים יחולקו באופן שווה, כלומר מחלקים חצי-חצי בין בני הזוג. הרכוש המשותף שאליו מתייחס החוק הינו כל רכוש פיזי או רוחני שברשותם.

האם תמיד הרכוש המשותף יחולק בצורה שווה?

אמנם, ישנם נכסים המוחרגים במסגרת חוק זה, כמו קצבת זקנה ונכות, רכוש שקיבל אחד מבני הזוג לפני הנישואין, או נכס אותו קיבל בן או בת הזוג בירושה או במתנה במהלך הנישואין. אך כמובן שישנה גם האפשרות שבני הזוג הסכימו בכתב על רכוש מסוים שלא יחולק בצורה שווה ביניהם, מה שמכונה "הסכם ממון". במקרה שמתקיימות נסיבות מיוחדות, ולבקשת אחד מבני הזוג, רשאי בית המשפט לקבוע שהחלוקה לא תעשה שווה בשווה, אלא באופן אחר שימצא לנכון. במקרה זה יש לשקול גם נכסים עתידיים וכושר השתכרות עתידי לבני הזוג. משרד עו"ד SBL-law, זמין לפניות בנושאי חלוקת רכוש בגירושין בית דין רבני וכן עניינים משפטיים אחרים באמצעות פנייה באתר. לייעוץ ראשוני ניתן להשאיר פרטים באתר.