054-251-5667

עורך דין לענייני רווחה

רווחתם של ילדים הינו ערך חשוב בדין הישראלי, לכן קיימים מנגנונים בחוק באמצעותם רשויות הרווחה דואגות לאלו שמסיבות כאלו ואחרות הוריו של אותו ילד או ילדה אינם יכולים לספק לו את כל צרכיו, בין אם פיזיים כמו מזון ולבוש, או צרכים רגשיים כמו תמיכה ותשומת לב. באותם מקרים רשויות הרווחה נכנסות לתמונה כדי לספק פתרון מתאים אשר יספק לילד צרכים אלו שנחסכו ממנו עד כה. רשויות הרווחה עשויות לחשוד שילד נמצא במצבי סיכון כמו מקרים של אלימות במשפחה, בהם הן רשאיות לחייב ביקורים של עובדים סוציאליים שיבחנו את תנאי המחיה ומצבו הרגשי של הילד. אם חוות הדעת תציג תמונה של אי כשירות ההורים ייתכן וימליצו על הוצאת הילד מבית הוריו. כן נכנס לתמונה עורך דין לענייני רווחה, שכן בית המשפט הוא הגורם היחיד המוסמך לקבוע שילד יוצא מביתו.

באילו תחומים יכול לסייע לי עורך דין לענייני רווחה?

אמנם, ישנם מקרים לא מועטים בהם רשויות הרווחה מפעילות שיקול דעת שגוי, וילדים עלולים להילקח מחזקת הוריהם גם כאשר ההורים כן מסוגלים לספק את צרכי ילדיהם. מדובר במקרים נדירים ומורכבים, אשר ההתמודדות איתם קשה מאוד. לכן, חשוב לפנות לעורך דין לענייני רווחה מקצועי אשר בקיא בדין ויש לו ניסיון בייצוג טענות אל מול רשויות הרווחה. זאת על מנת להציג את התמונה המלאה ולמנוע את העברת החזקה על הילדים מההורים לרשויות הרווחה.

מה לעשות במקרה ששירותי הרווחה רוצים להוציא את ילדי מהבית?

אין מספר רב של משרדי עריכת דין ועורכי דין עצמאיים העוסקים בתחום דיני הרווחה בישראל. כפי שאמרנו, מכיוון שמדובר בתחום שעשוי להיות רגיש ביותר בעבור כל אחד ואחת מאיתנו, חשוב לפנות לעורך דין שתסמכו עליו. שכן הוא יעזור לכם בנושאים רגישים ואישיים, אשר מתבטאים בסוגיות המשפטיות השונות בתחום דיני הרווחה. עורך דין לענייני רווחה תוכלו למצוא במשרד עו"ד SBL-law, זמין לפניות בכל הנוגע לדיני המשפחה וכן עניינים משפטיים נוספים באמצעות פנייה באתר. לייעוץ ראשוני ניתן להשאיר פרטים באתר.